Terugblik op RailTech 2019
Asset.Insight. beleefde een zeer enerverende beurs RailTech 2019. We hebben veel bezoekers gehad en ook Stientje van Veldhoven bezocht onze stand. Verder gaf onze manager Advanced Analytics Dirk Bothof een workshop over rollend-contactvermoeiing (RCF) en onze data scientist Anahita Khosravipour sprak op de conferentie over het gebruik van 3D mobiele laserscanners.
Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat bezoekt onze stand
Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven bezoekt onze stand om te horen hoe de beschikbaarheid en de veiligheid van het spoor verhoogd kan worden. Directeur Commercie Asset.Insight. Kars Quist vertelt haar hoe wij haar bij deze uitdagingen kunnen helpen. Dit doen wij onder meer door onze spoorexpertise te combineren met technologie. Denk aan artificial intelligence, data analytics, IoT, algoritmes en predictive maintenance.
Workshop rollend-contactvermoeiing (RCF)
Rollend-contactvermoeiing, oftewel Rolling Contact Fatigue (RCF), vormt een groot probleem voor beheerders van spoorwegen. Dirk Bothof geeft een workshop over onze data-driven aanpak om rollend-contactvermoeiing te voorspellen. Tevens vertelt hij dat door inzet van machine learning de onderhoudskosten van spoorstaven drastisch verminderd kunnen worden.
Gebruik 3D mobiele laserscanners
Onze data scientist Anahita Khosravipour geeft een presentatie op de Conferentie over 3D mobiele scanning. Het verkrijgen van nauwkeurige geo gegevens met betrekking tot de totale omgeving van het spoor is van cruciaal belang voor het beheer van spoorweg assets. Mobile laserscanning (MLS) is een veelbelovende technologie voor snelle 3D-mapping van de de totale spooromgeving. Dit behelst onder meer profiel vrije ruimte (pvr), natuurlijke obstakels (zoals bomen), ligging spoor, tunnels en leidingen.
Eddy Current Lorrie
De door ons ontwikkelde Eddy Current Lorrie was ook van de partij op onze stand en trok veel bezoekers. De Eddy Current Lorrie, een innovatief meetinstrument, meet beginnende scheuren met een diepte van 0,5 tot 5 millimeter in de spoorstaaf. Scheuren die dieper gaan (tot 10 millimeter diep) kunnen met ultrasoon, oftewel via geluidsgolven, gemeten worden. Door de gevonden schadepatronen te analyseren en toe te passen op nieuwe gebieden, kan een voorspelling worden gedaan van de plaatsen waar de kans op spoorstaafschades zodanig groot is dat gericht preventief onderhoud loont. Dit verlengt de levensduur van de spoorstaven.