HomeKlantprojecten Eddy Current Lorrie

Eddy Current Lorrie

In 2017 tekenden wij een langlopend contract voor het uitvoeren van Non-destructief onderzoek (NDO). Dit onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van GVB.

Ultrasoon en EddyCurrent

Het contract bestaat uit twee onderdelen: Ultrasoon onderzoek en EddyCurrent-metingen.

 

Ultrasoon onderzoek wordt op de spoorstaven toegepast om breuken groter dan 5 millimeter vroegtijdig aan te zien komen. Door middel van EddyCurrent-metingen kan op een betrouwbare manier beginnende scheurvorming gevonden worden.

De enige EC Lorrie ter wereld

De metingen kunnen vaak alleen maar in de nacht worden verricht. Omdat nachtmetingen veel tijd kosten is het uitvoeren van EddyCurrent-metingen met het huidig verkrijgbare handapparaat niet altijd efficiënt voor de opdrachtgever. Daarom hebben wij de de EddyCurrent Lorrie ontwikkeld. Wij zijn de enige ter wereld die zo’n Lorrie hebben.

Spoorstaven meten met 20 km per uur

Deze innovatie maakt het mogelijk om met een snelheid tot 20 km per uur beide spoorstaven tegelijkertijd te meten. Bovendien zorgt de EddyCurrent-Lorrie ervoor dat beginnende scheuren met een diepte van 0,5 tot 5 millimeter per centimeter spoorstaaf direct vastgelegd kunnen worden. Scheuren die dieper zijn worden vervolgens met Ultrasoon gemeten. Tevens worden alle bevindingen vastgelegd op de GIS kaart. De eerste resultaten zijn boven verwachting. GVB gaat kijken naar vervolgstappen, zodat in de toekomst de levensduur van de spoorstaven op een preventieve manier verlengd kan worden.

+